Debrecen
Antall József u. 36., fsz. 1.
+36 20 445 8480
Hétfőtől-péntekig 8-17 között
Hétköznap: 8-17 óráig
Hétvégén irodánk zárva tart
Antall József u. 36., fsz. 1.
Hétfőtől-péntekig 8-17 között
Hétvégén irodánk zárva tart
Komplex jogi szolgáltatások és kiszámítható ügyvédi munkadíj: fordulj bizalommal a Dr. Andirkó Ügyvédi Irodához, mi jogi ügyeidet a lehető legköltséghatékonyabb módon kezeljük! Vedd fel velünk a kapcsolatot még ma!
A Dr. Andirkó Ügyvédi Irodában a hosszú távú, korrekt partneri viszony a legfontosabb érték, így minden Ügyfelünk számára költséghatékony megoldásokat kínálunk. Nem beszéljük rá az ügyfeleinket fölösleges kiadásokkal járó megoldásokra, és arról is tájékoztatást adunk, hogy ha az ügy kimenetele megítélésünk szerint nem kedvező és nem érdemes folytatni azt.
Ügyfeleinknek minden esetben részletes és transzparens tájékoztatást adunk már a megbízási szerződés megkötése előtt, valamint a megbízás teljesítése során is. A várható időráfordítás, valamint a pontos ügyvédi munkadíj meghatározása mellett az üggyel kapcsolatban esetlegesen felmerülő egyéb költségekről is tájékoztatást adunk. Ilyenek lehetnek például az igazgatási szolgáltatási díjak vagy az eljárási illetékek.
Nincsenek rejtett költségek, így nem kell aggódnod amiatt, hogy az eljárás során olyan váratlan kiadások merülnek fel, amellyel nem számoltál.
Irodánk ÁFA körbe tartozik, így a megbízási díjakat ÁFA összege is terheli.
Egy komplex jogi szolgáltatást nyújtó ügyvédnek számos területen naprakész tudást kell nyújtania a vállalkozások számára. Így lehetnek az operatív ügyek gördülékenyek, az üzleti ügyek pedig biztonságosak. Célunk az, hogy a kockázatokat minimalizáljuk, a vállalkozás költségeit pedig optimalizáljuk.
A nagyvállalatok képesek arra, hogy házon belül tartsanak fenn jogi osztályokat, míg a KKV szektorban erre sokszor sem igény, sem anyagi lehetőség nincs. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kis- és középvállalkozásoknak le kellene mondania arról, hogy állandó jogi képviselettel rendelkezzenek.
Küldetésként tűztük ki azt, hogy az állandó jogi képviseletet a nagyvállalatok mellett a kis- és középvállalkozások számára is elérhetővé tudjuk tenni, ezért irodánkban már egy belső jogtanácsos szuperbruttó munkabérének töredékéért elérhető havidíjas ügyvédi szolgáltatás.
Tartós megbízások során Ügyfeleink részére a feladatellátás (legyen szó jogi képviseletről, okiratszerkesztésről, tanácsadásról vagy cégmódosításról), valamint a rendelkezésre állás havi átalánydíj ellenében folyamatosan történik. A havonta esedékes ügyvédi díjak a felmerülő feladatok, illetve a várható rendelkezésre állási idő alapján kerül előzetesen meghatározásra.
Előnyei:
Az átalánydíjas megbízások köre jellemzően nem korlátozódik le egy-egy jogterületre, hiszen egy vállalkozás életében számos különböző kérdés felmerülhet. Ilyenek például:
Jellemzően azokban az ügytípusokban alkalmazzuk ezt a díjazást, ahol az elvégzendő ügyvédi munka időigénye és az irodánk által vállalt felelősség előre meghatározható. Tipikusan ilyenek a cégalapítási-, cégmódosítási-, valamint ingatlanokkal kapcsolatos, ügyvédi ellenjegyzéshez kötött okiratszerkesztési ügyek.
Az ellenjegyzéssel az ügyvéd a kötelező felelősségbiztosítása, ügyvédi iroda esetén elsősorban az iroda vagyona, másodsorban (vagy egyéni ügyvédi formában történő működés esetén) pedig a saját magánvagyona terhére vállalja annak a felelősségét, hogy az általa ellenjegyzett okirat mind formai, mind pedig tartalmi szempontból megfelel a vonatkozó jogszabályi előírásoknak és az ügyfelek akaratának. Ezért a felelősségért és a szolgáltatásunk színvonaláért mi viszont értékarányos díjazást határozunk meg.
Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az adott ügytípus fix áras, hiszen egy céges változásbejegyzés gyakran több munkával jár, mint maga a cég alapítása. Emellett az sem mellékes, hogy milyen horderejű változásokat kell a cégbíróságnál átvezetni.
A legegyszerűbb cégeljárási ügyhöz is elengedhetetlenek az alábbi lépések:
Ingatlanokkal kapcsolatos okiratszerkesztés – például adásvételi vagy ajándékozási szerződés – esetén jellemzően a vételárhoz igazodó százalékos munkadíjjal dolgozunk. Ezt sem lehet azonban minden esetben alkalmazni.
Egy pár százezer forint értékű üres telek adásvételének lebonyolítása időben ugyanannyi munkát igényel az ügyvéd részéről, mint egy egy összegben kifizetett, százmillió forintot meghaladó családi házé.
Előbbi esetben a százalékos díjszabásunk néhány ezer forintos ügyvédi munkadíjat eredményezne, ami természetesen nem reális, ezért a kis ügyértékű ingatlanügyletek esetén meghatározott minimumdíjon dolgozunk. Ezt a díjat ahhoz igazítottuk, hogy minimum mennyi munkaidőt vesz igénybe a legegyszerűbb ingatlanügy is. Az ügyvédi munka ilyenkor ugyanis nem csak a szerződés megszerkesztéséből áll.
A második esetben pedig az ügy lebonyolítása bár valóban nem igényel több munkaórát, a magas vételár miatt viszont az ügyvéd felelőssége is magasabb. Erre figyelemmel kell lenni a munkadíj meghatározása során.
Tévhit, hogy az okiratszerkesztés mindössze rutinból történik, és azt is bátran felvállaljuk, hogy szeretnénk ezen a rosszul kialakult képen változtatni. Sajnos sokan alábecsülik ezekben az esetekben az ügyvédek munkáját, mivel a szerződés előkészítése csak egy részét képezi a teljes folyamatnak.
Nincs olyan, hogy rutinmunka, minden ügyben más sajátosságot kell szem előtt tartani. Az Ügyfeleinket nem futószalagon kezeljük. Igyekszünk minden felmerülő kérdésre részletes és – ami talán ennél is fontosabb – az ügyfél számára is érthető nyelven közölt választ adni.
Több száz ingatlanügylet tapasztalatából mondjuk, hogy a szerződéskötésnek valamennyi esetben magában kell foglalnia az alábbiakat:
Az okiratszerkesztés díját az ügyérték és az időráfordítás mellett befolyásolhatják az ügylet sajátosságai is. Figyelembe kell venni például azt is, hogy
Éppen ezért soha nem fogunk tudni végleges (legfeljebb csak tájékoztató) árajánlatot adni a részletek ismerete nélkül arra az első kérdésre, hogy mennyibe kerül egy szerződés munkadíja. Minden esetben az ügyfelekkel együtt közösen vizsgáljuk meg az adott ügylet sajátosságait. Miután megismertük a részleteket, az ügyvédi díjak mellett a várható költségekre is kiterjedő, részletes árajánlatot adunk. Az illetékoptimalizációt pedig minden esetben külön díjazás nélkül elvégezzük.
Az óradíjas elszámolást leggyakrabban jogi tanácsadás, illetve a peres eljárások esetén alkalmazzuk.
Megbízás esetén az első konzultáció beszámításra kerül a későbbi munkadíjba. Ez azt jelenti, hogy ha már az első alkalommal megbízási szerződést kötsz irodánkkal egy adott ügyre vonatkozóan, úgy a konzultáció díja nem kerül külön felszámításra. Ha azonban egy díjköteles tanácsadást követően később döntesz úgy, hogy megbízod irodánkat a képviseleteddel, kedvezményként a korábbi ügyvédi munkadíj a későbbi díjazásba 100%-ban beszámításra kerül. Ilyen eset lehet például, hogy peres eljárással kapcsolatban kérsz konzultációs időpontot, egy héttel később pedig úgy döntesz, hogy irodánk segítségével kezdeményezed a pert.
A jogi tanácsadás irodánkban minden megkezdett óránként kerül elszámolásra. Az eseti általános tanácsadás ideje ritkán lépi át ezt a keretet, tapasztalataink szerint egy óra konzultáció elegendő arra, hogy egy adott ügyet részletesen át tudjunk tekinteni. Éppen ezért Ügyfeleinket alapesetben egy órát időtartamra rögzítjük a naptárunkban, gogy biztosan legyen idő minden felmerülő kérdést megválaszolni. Ha a konzultáció ettől rövidebb időt vesz igénybe, ebben az esetben is a teljes órával számolunk.
Az eseti jogi tanácsadás minden alkalommal díjköteles. Megalapozott jogi tanácsot kizárólag a tényállás és az ügyben keletkezett iratok ismeretében nyújthatunk. Konzultációra online formában Skype-on, Zoom-on, Google Meet-en, Teams-en vagy FaceTime-on kerülhet sor. Így biztosak lehetünk abban, hogy megtaláljuk a mindenki számára megfelelő online platformot. Személyes konzultációra pedig elsősorban a debreceni vagy hajdúböszörményi irodáinkban van lehetőség.
A megbízás nélkül telefonon, Messengeren, illetve emailben feltett kérdésekre sajnos nem áll módunkban válaszolni. A tényállás, illetve az iratok ismerete nélkül ugyanis nem kívánunk olyan félretájékoztatást adni, amiért nem tudunk felelősséget vállalni.
Az óradíjat alkalmazzuk továbbá olyan esetekben is, ahol az ügy ellátásához szükséges munkamennyiség előre nem határozható meg. Tipikusan ilyen ügyek a bírósági eljárások.
A peres eljárásokat két szakaszra osztjuk: az első a tárgyalótermi képviseletet megelőző, írásbeli szakasz, míg az idézést követően indul a tárgyalótermi szakasz. A díjazást is általában ehhez igazítjuk az alapdíj és az óradíj kombinációjával:
Bár a peres eljárások során is sarkalatos kérdés az ügyvédi munkadíj meghatározásánál az ügy értéke, még fontosabb azonban az adott ügy komplexitását is felmérni. Lehet egy hatalmas pertárgyértékű eset megítélése egyszerű, míg egy alacsony ügyértékű ügy is lehet különösen bonyolult – a tényállás ebből a szempontból kiemelten fontos.
Irodánk legfőbb alapértékei között szerepel a transzparencia és a költséghatékonyság, és úgy gondoljuk, hogy ezt az Ügyfeleinkkel való elszámoláskor szükséges igazán szem előtt tartanunk. A munkaórák rögzítéséhez másodpercalapú időnyilvántartó szoftvert használunk, az ebből készített riportban Ügyfeleink bármikor ellenőrizhetik, hogy az adott ügy egyes részére mikor és mennyi időt fordítottunk.
Szintén tapasztalatból mondjuk, hogy a peres eljárások esetén miért nem tartjuk megfelelőnek az egész eljárásra fixált ügyvédi munkadíjat: ebben az esetben ugyanis vagy az ügyfél, vagy az ügyvéd sérül anyagilag. Ha egy magas fix díj ellenére rövid időn belül sikerült lezárni az ügyet, akkor az ügyfél könnyen lehet, hogy úgy érzi, indokolatlanul sokat fizetett számára kevésnek tűnő munkáért. Ha azonban a fix díj ellenére az ügy előre nem látható körülmények miatt jelentősen, akár évekig elhúzódik, akkor végeredményben az ügyvéd dolgozott rengeteget veszteségesen. Ezért gondoljuk azt, hogy peres ügyekben a legátláthatóbb díjazási megoldás az óradíj alkalmazása: így az ügyfél ténylegesen csak az ügyre fordított munkaórák után fizet ügyvédi munkadíjat.
Az ügyvédi tevékenység úgynevezett gondossági kötelem. Ez azt jelenti, hogy az ügyvéd nem az ügy eredményére vállal kötelezettséget (felelőtlen is lenne, ha garanciát vállalnánk azért, hogy mondjuk egy pert megnyerünk), hanem arra, hogy a legjobb tudása szerint és gondos ügyintézés mellett látja el az adott ügyet.
A sikerdíj akkor jöhet szóba, ha az ügyben van valamilyen magasabb kockázati tényező, ami indokolja azt, hogy az ügy pozitív kimenetele esetén egy magasabb összegű díj is megillesse az ügyvédet. A megbízási szerződésben minden esetben részletesen meghatározzuk, hogy mi minősül sikeres ügyintézésnek – a legjobb példa erre egy pernyertesség, vagy egy, az ügyféllel szemben fennálló követelés összegének eredményes lecsökkentése.
Irodánkban a sikerdíjat csak az alapdíj mellett alkalmazzuk: ez azt jelenti, hogy az alapdíjban meghatározott ügyvédi munkadíjat (akár fix díjat, akár óradíjat) sikertelen eljárás esetén is elszámoljuk, míg a sikeres eljárás esetén az ügyvédi munkadíj kiegészül a sikerdíjjal.
Kizárólag sikerdíjas megbízásokat ezért nem vállalunk.
Irodánkban ingyenes jogi képviselet és ügyvédi szolgáltatás nem vehető igénybe. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a magunk részéről ne dolgoznánk szívből a közösségünkért.
Az ügyvéddé válást a jogi egyetem elkezdésétől számítva nagyjából tíz évig tartó, hosszú tanulási folyamat előzi meg, és debreceniként fontosnak tartjuk azt, hogy olyan helyi civil szervezetet támogassunk, amely a hátrányos helyzetű gyerekek tanítását és mentorálását tűzte ki zászlajára. A társadalmi felelősségvállalás jegyében a 2023-as és 2024-es évre biztosított Pro Bono jogi szolgáltatásunkkal a Láthatatlan Iskola munkáját kívánjuk segíteni.
Amennyiben anyagi lehetőségeid korlátozottak, lehetőséged van a lakó- vagy tartózkodási helye szerinti jogi segítségnyújtó szolgálathoz fordulni, ahol a névjegyzékben szereplő ügyvédek nyújtanak tanácsadást vagy vállalják az Ön jogi képviseletét. A Hajdú-Bihar Vármegyei jogi segítségnyújtó szolgálat elérhetőségei az alábbiak:
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Igazságügyi Szolgálat Jogi Segítségnyújtó Osztály
4025 Debrecen, Erzsébet utca 27.
A piacon számos különböző jogi szolgáltatás megtalálható, így felkeresheti a saját szempontjainak megfelelő ügyvédet az is, akinek az alacsony ügyvédi díjak az elsődleges szempont, és az is, akinek a nemzetközi ügyvédi irodák szaktudására és tapasztalatára van szüksége.
Az ügyvédi díjak esetén – ahogyan bármilyen más típusú szolgáltatásnál – is igaz, hogy a magasabb árért az ügyfél a legtöbb esetben színvonalasabb szolgáltatásra és magasabb hozzáadott értékre számíthat. Egy ügyvéd munkadíja több tényezőtől is függ. Ilyenek például az ügy összetettsége, értéke, az ügyvéd által vállalt felelősség, valamint a ráfordított idő is meghatározó a díj megszabásakor.
Az árak alakulása az alábbiak szerint térhet el az ügyvédi irodák között:
Az ügyvédi munkadíj az ügyvéd és ügyfél szabad megállapodásának tárgya. Bizonyos területeken – például az ingatlanügyletek, cégeljárások vagy magasabb szintű peres képviselet esetén – a jogszabályok előírják a kötelező jogi képviseletet, ezekben az ügytípusokban az ügyvédi közreműködés elengedhetetlen. Ezeken túl is rengeteg azonban az olyan eset, amikor a hozzáértő jogi tanácsadás időt vagy szemmel látható költségek megtakarítását eredményezi, ha az ügyfél megfelelő időben ügyvédhez fordul.
A közjegyzők részére jogszabályban előírt díjszámítással ellentétben az ügyvédi munkadíj számítására vonatkozóan kötelező erejű jogszabály vagy kamarai ajánlás nincs hatályban – ez alól kivételt képez a bírósági peres eljárásban megállapítható ügyvédi költségekről szóló rendelet, amely mindössze egy támpontot ad a peres eljárásra vonatkozó ügyvédi munkadíj tekintetében.
Ha ügyvédi munkadíjjal kapcsolatban érdeklődsz, vedd fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeink valamelyikén, vagy a honlapunkon található Messenger ikonra kattintva!
Fordulj bizalommal a Dr. Andirkó Ügyvédi Irodához
gyors, komplex, hatékony és költségkímélő jogi megoldásokért.
Ezt a honlapot a Debreceni Ügyvédi Kamarában bejegyzett Dr. Andirkó Ügyvédi Iroda tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, melyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a http://magyarugyvedikamara.hu honlapon találhatóak. A honlapon található információk és bejegyzések tájékoztatási célt szolgálnak, és nem minősülnek jogi tanácsadásnak. Az iroda a honlapon megjelent információk felhasználásából eredő kárért felelősséget nem vállal.
A honlapon megjelentek a Dr. Andirkó Ügyvédi Iroda szellemi termékei, melyek saját egyéni-eredeti jelleggel bírnak, ezért a tartalmak más platformon történő megjelenítése – ide nem értve a honlap vagy bármely bejegyzés teljes terjedelemben linkeléssel, illetve ajánlással a Facebook, Instagram, valamint LinkedIn felületeken történő megosztását – csak a szerző írásos engedélyével, és a forrás megjelölésével lehetséges.
Az oldal helyes működéséhez elengedhetetlen bizonyos cookie-k használata. Továbbá statisztikai, marketing mérési és hirdetési célból is használunk cookie-kat. Utóbbiak, akkor töltődnek be, ha a Rendben gombra kattint. A sütikről bővebb tájékoztatást a kapcsolódó adatkezelési tájékoztatóban olvashat.