Debrecen

Antall József u. 36., fsz. 1.

+36 20 445 8480

Hétfőtől-péntekig 8-17 között

Hétköznap: 8-17 óráig

Hétvégén irodánk zárva tart

Bemutatkozás

Ismerj meg és dolgozzunk együtt!

Dr. Andirkó Balázs István LL.M.

ügyvéd, ingatlanforgalmi szakjogász

Jogi tanulmányaimat a Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi folytattam, ahol 2016-ban végeztem. A diplomám megszerzése óta az ügyvédi területen dolgozom: a szakvizsgához szükséges teljes joggyakorlati időt ügyvédjelöltként töltöttem, 2018-ban ingatlanforgalmi szakjogász LL.M. másoddiplomát szereztem, 2020-ban pedig – a koronavírus-járvány kellős közepén – saját praxisba kezdtem és megalapítottam az irodámat.

0
szakterület
0
ügyfél és partner
0
ügy

A magánszemélyeknek mindig természetes volt a mai napig az, hogy ügyvédhez fordulnak például ingatlanügyeikkel, munkajogi kérdéseikkel vagy családjogi problémájukkal. A nagyvállalatoknak pedig az a mindennapos, hogy a felmerülő pénzügyi vagy jogi problémáikat a cég belső pénzügyi vagy jogi osztályán kezelik.

Országos szinten azonban a kis- és középvállalkozások a foglalkoztatók nagyjából egyharmadát teszik ki, mégis kevés vállalkozás ismeri fel azt, hogy mekkora segítséget jelent, ha az állandó ügyvédi háttértámogatás jelen van a cég életében. Célul tűztem ezért ki, hogy a magánügyfelek képviselete mellett a kis- és középvállalkozások számára is elérhetővé tegyem az állandó jogi szolgáltatást.

Amellett, hogy messzemenőkig tisztelem hivatásrendünk hagyományait, úgy gondolom, hogy ezt a szakmát lehet és kell is haladó szemlélettel művelni, ezért az irodámra egyben egy modern szolgáltató vállalkozásként is tekintek, és szeretném bebizonyítani, hogy az ügyvédség és a vállalkozás nem két külön kategória.

Elégedettség

Gyors, komplex, hatékony és költségkímélő jogi megoldások

A mindennapi életben sem érthetünk mindenhez, és ez ebben a szakmában sincs másképp. Éppen ezért azt vallom, hogy nincs olyan, hogy “mindenes ügyvéd”, így nem is vállalok el olyan ügyeket, amelyek kívül esnek a szakterületeimen csak azért, hogy legyen még egy megbízásom, hiszen az adott jogterület ismerete nélkül ez igen nagy felelőtlenség lenne tőlem.

Büntetőjoggal éppen ezért nem foglalkozom, magánjogi praxist folytatok: magánszemélyek és gazdasági társaságok, civil szervezetek, esetenként önkormányzatok ügyeit látom el. Ingatlanforgalmi szakjogászként kiemelt szakterületem az ingatlanjog, emellett főként a munkajogi, társasági jogi és polgári jogi, valamint bírósági peres magán- és üzleti ügyeket vállalok.

Komplexitás

Számomra a legjobb marketing az, ha az ügyfeleim, akik megtisztelnek bizalmukkal, elégedetten térnek vissza soron következő jogi problémájukkal, ezért célom, hogy ügyfeleimnek gyors, komplex, hatékony és költségkímélő jogi megoldásokat kínáljak.

Annak érdekében, hogy a megbízásokat minél széleskörűbb eszközökkel sikerüljön megoldani, állandó kapcsolatban dolgozunk adótanácsadóval, valamint ingatlan értékbecslővel, továbbá együttműködünk más ügyvédekkel, ügyvédi irodákkal. Az irodában dr. Illés László ügyvéd kollégámmal dolgozunk együtt, szükség esetén másodvélemény kérésére is van lehetőség.

Ügyfélfogadás

Az iroda Debrecen belvárosában, néhány perc sétára a Debreceni Járásbíróság és az Ítélőtábla épületétől, az újonnan kiépített Nyugati kiskörúton, az Antall József utca 36., földszint 1. szám alatt található, ahol minden, az ügyvédi tevékenységhez szükséges, naprakész technikai eszköz rendelkezésre áll, és ahol kellemes, modern környezetben várjuk meglévő és leendő Ügyfeleinket. A parkolás az irodával közvetlenül szemben nagyszámú parkolóhellyel biztosított.

A debreceni ügyintézés mellett személyes ügyfélfogadásra Hajdúböszörményben is van lehetőség.

1. TRANSZPARENCIA

Az átláthatóság több ponton is meghatározza az Ügyfeleinkkel való együttműködést.

Az első, és talán legfontosabb a díjazás kérdése: minden Ügyfelünk esetében kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy akár a megbízási szerződés megkötését megelőzően, akár a megbízás teljesítése alatt részletesen tájékoztassuk őket a várható időráfordításról, díjazásról és az üggyel kapcsolatban esetlegesen felmerülő egyéb költségekről - például az igazgatási szolgáltatási díjakról vagy az eljárási illetékekről.

A második, és nem kevésbé lényeges szempont az, hogy Ügyfeleinket akár kérésükre, akár proaktív hozzáállásunk alapján folyamatosan tájékoztassuk az ügyeik állásáról.

2. IDŐ- ÉS KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG

Bár nem végeztünk átfogó kutatást, de azt gondoljuk, nem tévedünk nagyot, ha életünk három legfontosabb értékeként sokan az egészséget, az időt és a pénzt jelölnék meg.

 

Ügyfeleink életében az elsőre nincs befolyásunk, azonban ügyvédként utóbbi kettőre hatással lehetünk. Éppen ezért törekszünk arra, hogy Ügyfeleinknek a lehető legkevésbé költséges és legrövidebb időt igénybe vevő jogi megoldásokat találjuk meg.

3. ŐSZINTESÉG ÉS ETIKUS TÁJÉKOZTATÁS

Nem az a kifizetődő, ha olyan tanácsot adunk, amit az Ügyfeleink hallani akarnak, hanem az, ha rávilágítunk a valós problémákra. Az őszinteség számunkra azt jelenti, hogy bátran felvállaljuk az Ügyfeleink előtt azt is, ha az ügyeik állása éppen számukra kedvezőtlen, hiszen ezzel is Ügyfeleink érdekeit képviseljük: meg tudjuk őket óvni fölösleges kiadástól, elparazolt időtől vagy éppen még nagyobb kártól.

Nem biztatjuk Ügyfeleinket költséges megoldásokra, illetve nem vállalunk el nyilvánvalóan esélytelen ügyet csak azért, hogy még egy üggyel több szerepeljen a nyilvántartásban.

4. ÜGYFÉLKÖZPONTÚSÁG ÉS ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓ

Mindenki a saját szakmájának nyelvét tudja igazán beszélni. Tapasztalataink azt mutatják, hogy a jogi nyelvezetet gyakran nehéz megérteni amellett, hogy néha félelmet is tud kelteni az emberben. Törekszünk tehát arra, hogy Ügyfeleinket számukra is érthető formában, a lehető legkevésbé jogi nyelven tájékoztassuk – amennyire azt az adott szituáció megengedi.

5. LÉNYEGLÁTÁS ÉS ÁTGONDOLTSÁG

Igyekszünk az információhalmazból kiszűrni azt, ami egy adott ügyben releváns és elengedni azt, ami nem segíti elő az eredményes befejezést. Soha nem döntünk Ügyfeleink helyett, ugyanis a döntés következményét nem mi viseljük – mi csupán alternatívákat kínálunk és legjobb tudásunk szerint igyekszünk felvázolni, mi várható az adott döntés után.

Tapasztalataink szerint a kellő átgondoltság egyik legjobb módszere az, ha igyekszünk egy kérdést más, akár az Ügyfeleinktől teljesen eltérő vagy ellentétes nézőpontból is megvizsgálni, ezáltal amennyire tőlünk telik, közösen csökkenthetjük a váratlan szituációk kockázatát.

6. FOLYAMATOS FEJLŐDÉS

A világban nincs olyan, hogy állandóság. Valami vagy fejlődik, vagy visszafejlődik – mi az első mellett tesszük le a voksunkat. Egyrészt, a gyorsan változó jogszabályi környezet követése és ezek gyakorlatba történő átültetése folyamatos tanulást kíván, ezért az önfejlesztés fontosságát szem előtt tartva rendszeresen veszünk részt különböző oktatásokon és továbbképzéseken.

Másrészt pedig amellett, hogy messzemenőkig tiszteljük hivatásrendünk hagyományait, úgy gondoljuk, hogy ezt a szakmát lehet és kell is haladó szemlélettel művelni, ezért ügyvédi irodaként egyben egy modern szolgáltató vállalkozásként is tekintünk magunkra. Nyitottak vagyunk az innovációkra és ahol csak lehet, igyekszünk rendszerekben és folyamatokban gondolkodni, ehhez igazítjuk digitális megoldásainkat is.

Végezetül, küldetésünknek érezzük, hogy változtassunk az ügyvédekről kialakult sztereotípiákon: az Ügyfeleinknek szeretnénk bizonyítani azt, hogy egyenrangú partnerként tekintünk rájuk.

Sajtómegjelenések

Több alkalommal is örömmel tettem eleget sajtómegkereséseknek, többek között az Index, a ProfitLine, a HRportal, a Hajdú-Bihari Napló és a Hajdú Online hasábjain jelentem meg ingatlan-, család- és munkajogi kérdésekben. 2023 januárjától az egyik legnagyobb országos munkajoggal foglalkozó oldal, a HR Portal munkajogi Kérdezz-Felelek Szakértője vagyok.

Home office-ban sem lehet a munkáltató elől elbújni

Ügyvédi iroda nyitása a válság közepén? Korántsem őrültség, sőt!

Hogyan válasszunk ügyvédet?

Az első lépések az ügyvéddé váláshoz: út az egyetemtől a saját irodáig

Ingatlanügyek: mikor szükséges ügyvédet megbízni?

Szülői felügyeleti jog: milyen jogai vannak a különélő szülőnek?

A birtokbaadás buktatói: ügyvédet kérdeztünk arról, mire érdemes figyelni

Az ingatlanbérlésnél érdemes minél több részletet szerződésbe foglalni

Képek az irodáról